minabstraktakonst.blogg.se

Mitt nya stora intresse är att måla abstrakt konst! Här tänkte jag visa mina tavlor och mina olika sätt att måla. Hoppas även att hitta andra bloggar med likasinnade målarsjälar!

Konstfunderingar

Egentligen är det väldigt konstigt att jag av alla mänisskor skulle börja måla. Jag har aldrig nånsin varit intresserad av konst och aldrig sett nån utställning. Det har liksom aldrig vart nåt för mig, har aldrig vart en kulturmänniska...
Vad som gjorde att jag började vet jag egentligen inte, men jag bestämde mig för att prova åtminstone och köpte ett skissblock, några penslar och några tuber färg. Sen la jag en stor skiva över köksbordet och satte igång!
 
Inte var det så lätt som jag hade tänkt att få till nåt snyggt abstrakt motiv inte!!!! Ingenting funkade men jag hade väldigt roligt i alla fall och det var ju huvudsaken. Tiden bara flög iväg och det blev många skissblock och inköpsturer. Efter nån månad kände jag att nu vill jag testa att göra en riktig tavla och köpte några canvastavlor och jösses vad roligt det var!
 
Nu har jag ju gjort en atelje på övervåningen och spenderar väldigt mycket tid där. Ibland flyter det på jättebra för att sen vissa dar gå jättetrögt och inget blir bra. Just nu har jag tre st tavlor som jag målat över flera gånger men är fortfarande inte nöjd med resultatet. Så länge det är roligt tänker jag fortsätta min målning och naturligtvis drömmer jag som alla andra "konstnärer" (vet inte om jag får kalla mig det men...) att kunna sälja mina tavlor och på så sätt ha råd att fortsätta måla. Det går som sagt åt en hel del färg och annat, men nu har jag köpt på mig ett litet lager med tavlor så jag har att göra ett tag till....
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Maggan
skriven :

Man vet aldrig vart i livet man ska. Själv är jag numera helt befriad från någon kreativ gen. ;)
Klart att du ska sälja din konst om du vill. Svärfar är med i en amatörmålarförening här i Hunnebo och dom har utställningar flera gånger per år. Han säljer sina tavlor för att kunna finansiera nya skapelser.

2 carro
skriven :

Härligt!!

3 carro
skriven :

Tackar:)