minabstraktakonst.blogg.se

Mitt nya stora intresse är att måla abstrakt konst! Här tänkte jag visa mina tavlor och mina olika sätt att måla. Hoppas även att hitta andra bloggar med likasinnade målarsjälar!

Blått och guld

Dessa två ljusblåa tavlor höll jag på med ganska länge och testade en massa saker på i höstas. Först spacklade jag och gjorde mönster och när det torkat målade jag över det med gesso. Sen målade jag allt helt svart och sköljde bort nästan all färg, vilket gav en ganska häftig effekt. Sen limmade jag på lite äggskal och sen var den övermålad i en massa olika färger innan den till slut fick bli blå med guldiga metallicfärger som inslag i det hela. Den avlånga tavlan var faktiskt en gammal IKEA tavla som jag hittade i garaget, så det går även bra att måla på gamla tavlor....
 
Skulle faktiskt vilja måla fler avlånga tavlor så snart får jag väl ge mig ut och leta efter såna, men än så länge har jag några tomma canvas kvar att måla...
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kathyja Andersson
skriven :

Fruktansvärt snygg!!! :)) Verkligen lyckats med den har du! Läste ovan att du fick "spel" på att målningen inte gick vägen som du ville, jag har också det problemet, oftare än vad jag är nöjd tyvärr :( En del av inlärningsprocessen, så med övning kanske vi slipper dessa dagar så inspirationen kan få flöda istället :))

2 caroline
skriven :

Hejsan!
Tack så mycket :)