minabstraktakonst.blogg.se

Mitt nya stora intresse är att måla abstrakt konst! Här tänkte jag visa mina tavlor och mina olika sätt att måla. Hoppas även att hitta andra bloggar med likasinnade målarsjälar!

Turkosblått....

Denna tavla gjorde jag i helgen och jag belv faktiskt ganska nöjd med färgskiftningarna. Den skimrar liksom på nåt sätt...
Först spacklade jag och gjorde mönster och när det torkat målade jag med gesso, sen var det bara att ösa på med silver, blått och turkost. Vet inte vad den egentligen ska föreställa? En planet i rymden eller en måne och havet kanske? Nån som har nåt annat förslag så kommentera gärna!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Maggan
skriven :

Som solar. Fast blåa! Jättefina.
Om du skulle få för dig att sälja någon tavla är jag jätteintresserad av att köpa. Har lite väggar som behöver tavlor som inte svärfar har målat. Han målar akvarell och gör det jättebra men jag gillar abstrakt och du får ihop det så himla bra!
Kram

Svar: Säg bara till om du är intresserad av nån tavla så är det inga problem! Behöver sälja en hel del om jag ska ha råd att fortsätta måla så mycket som jag vill, det går liksom åt lite färg och tavlor....
Ulrika Falk

2 Maggan
skriven :

Vad bra! Då kan det hända att jag får ta mig en tur till Tanumshede vad det lider. :)) Kul!
Kram

Svar: Det ser jag fram emot!!
Ulrika Falk

3 carro
skriven :

fin!!