minabstraktakonst.blogg.se

Mitt nya stora intresse är att måla abstrakt konst! Här tänkte jag visa mina tavlor och mina olika sätt att måla. Hoppas även att hitta andra bloggar med likasinnade målarsjälar!

Röda rosor, eller vad?

Den första tavlan som kom till i min ateljé blev denna röda med inslag av guld. När jag började med den gjorde jag en massa mönster i modeling paste i form av tulpaner och lite annat. När jag sen målade såg det inte alls bra ut och den blev övermålad flera gånger utan bra resultat. till slut tog jag fram stora burken med spackel och spacklade över och då blev det nåt som såg ut som rosor istället. Det tog lång tid innan jag blev någorlunda nöjd med utgången så nu står den där lutad mot väggen...
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: